Follow Us @bijak.sihat

23 Ogos 2017

5 Produk Kecantikan untuk Lelaki

Kacak ke Zul Ariffin nie?
Asal cantik je perempuan, asal perempuan je cantik - macam tak dapat dipisahkan pula 2 istilah ni. Habis yang lelaki macam mana pula? Pun nak cantik, kacak menawan juga kan! Jadi, Jaja nak cerita 5 produk kecantikan untuk lelaki pula kali ni. Produk nie lebih kepada memelihara kesihatan dan kecantikan lelaki khas dari dalam. Apa orang panggil tu, inner beauty lah kan.. :) Produk kecantikan lelaki yang sembur, sapu dan cuci bagai tu Jaja skip tau, sebab kalau google dah ramai yang cerita pasal tu..hihi 😁



5 Produk Kesihatan dan Kecantikan untuk Lelaki

1. Multivitamin Vitalea

Lelaki nie walaupun tak sekecoh perempuan bab kecantikan, tapi Jaja percaya semua pun at least nak badan bertenaga tak nak lesu-lesu kan. Lagipun bila kuat bekerja demi orang tersayang nie, makan pun kadang tak berapa sempurna asal lepas aje. Tempoh tidur dan rehat apatahlagi kan. Jadi, please kembalikan kesihatan dan kecergasan tu dengan amalkan pengambilan suplemen, semestinya natural dan selamat dari Shaklee ni - Vitalea namanya :)

Vitalea ada kebanyakan vitamin dan mineral yang badan perlukan di dalamnya. Keletihan biasanya disebabkan kurang nutrisi dan senaman, yang senaman boleh tolak tepi sebab abang-abang kita memang aktif ke gim betul tak. Yang nutrisi tu kalau dah makan pun tak sempurna, macam mana nak atasi kekurangan tersebut? Ye, ambillah suplemen Vitalea ye 😊

2. Vitamin C

Fungsi vitamin C yang utama ialah:
✅ meningkatkan daya tahan penyakit (imun)
✅ menggalakkan penghasilan kolagen pada kulit, maka kesihatan kulit dapat dipelihara.

Amalkan sebiji sehari, lagi pula vitamin c Shaklee ada teknologi pelepasan berperingkat ke dalam badan, jadi taklah vitamin c yang kita makan terbazir dalam airkencing macam sesetengah vitamin c yang tiada teknologi ni. Rugi kan kalau terbuang, penat-penat dah kita beli dan makan..

Ramai orang yang kata bila ambil vitamin c, mereka jarang demam dan dapat selesema, kulit pun lebih cantik dan nampak glowing (sebab ada kolagen terhasil). Ha, kira pakej lah - cantik dapat, sihat pun dapat!

3. B Complex

Kerjaya adalah fokus penting untuk orang lelaki, tapi banyak juga cabarannya dalam bekerjaya. Mana dengan kesibukan, masalah, tekanan kerja dan konflik pejabat tentulah menuntut emosi yang tenang untuk menghadapi semuanya. Jadi, ambil B Complex supaya boleh stabilkan mood dan stres tu ya. Muka cemberut aje 24 jam kan dah tak macho jadinya nanti?

4. ESP

ESP walaupun jenis kekacang dan berasal dari tumbuhan, ia adalah sumber protein yang bagus sebab tak sama macam ayam dan daging yang ada sekali lemak dan kolesterol padanya. Jadi, anda betul-betul ambil protein untuk manfaat bina otot, bekalkan tenaga segera dan membantu dalam penggantian sel yang rosak dan mati dalam badan.



Yang pergi gim sebab nak bina otot tu sangat digalakkan ambil ESP bersama - memang membantu.

5. Vitamin E

Vitamin E walau selalu dikaitkan dengan kecantikan, sebenarnya ada fungsi yang lebih istimewa untuk orang lelaki tau.
Vitamin E dapat memelihara kesihatan prostat lelaki, maka sekaligus menambah baik tahap kesuburan lelaki.

Antara lain, vitamin E yang dimakan dapat membantu masalah jerawat dan parut jerawat dengan bertindak dari dalam. Sebab lelaki tak mekap macam perempuan, jadi cela di wajah tu memang penting sangat lah kan untuk dihindarkan..

Yay dah cukup 5!

Lelaki adalah hero keluarga dan kaum wanita, jadi amatlah penting untuk sentiasa jaga kesihatan dan kecantikan (eh kekacakan) diri tau! Penjagaan luar dan penjagaan dalam sama pentingnya. Di atas kerja keras anda selama ini, ambillah sedikit reward untuk manjakan diri dengan  produk kecantikan dan kesihatan diri okey! Semoga sihat dan kacak-kacak selalu abam semua 💕

P/S: Hubungi aje Jaja untuk dapatkan produk-produk di atas 

Tiada ulasan: