Follow Us @bijak.sihat

29 Julai 2016

ESP Soy Protein Isolate Powder



ESP Soy Protein Isolate Powder
850 gm untuk 30 sajian

Harga: RM161.25 / RM170.93 (termasuk GST)

Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.

ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung. Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan menjana fungsi enzim dan hormon yang teratur. Paras glisemik indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal. Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Nota: Indeks Glisemik bagi karbohidrat adalah berdasarkan kesannya terhadap gula dalam darah. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai paras gula dalam darah yang tinggi manakala, tahap glisemik indeks yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan. Mengekalkan paras gula yang rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangka masa panjang.



Keistimewaan ESP Shaklee 
  • Kacang soya adalah 2 kali ganda lebih dari daging, 12 kali lebih dari susu dan 4 kali lebih dari telur 
  • Rendah kolesterol, rendah lemak dan mudah diserap oleh tubuh 
  • Kacang soya yang tidak diubahsuai secara genetic (non GMO) dan diproses di bawah suhu rendah yang memaksimakan hasil protein 1 tong ESP 850g dihasilkan daripada 30 kg kacang soya.
  • Mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia 


Manfaat ESP Shaklee
  • Rahsia awet muda / anti-penuaan - pengambilan ESP yang kaya dengan protein membantu kita bertenaga dengan memperkuat otot tubuh, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan kelenjar. 
  • Meningkatkan fungsi hormon wanita - kacang soya kaya dengan isoflavin. ia berfungsi menyamai fungsi hormone wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dalam darah di samping mencegah osteoporosis dan penyakit jantung. Ia juga baik untuk mencegah gejala ‘hot flashes’ sebelum menopous dan membantu mencegah kanser dan anemia.  
  • Rahsia kulit cantik dan anjal - ESP merangsang pembinaan semula sel kulit dan otot, memulihkan kedutan dan bertindak sebagai agen anti-penuaan. Ia mengembalikan keanjalan kulit supaya kulit kekal cantik dan gebu, di samping memperkuat otot, mempercepat pemulihan luka dan memudarkan parut.  
  • Membantutkan sel kanser - kacang soya mengandungi Genistein yang telah dibuktikan mempunyai keupayaan bagi mencegah pertumbuhan dan menghalang sel kanser daripada merebak. Ia bertindak dengan memusnahkan radikel-radikel bebas dalam sel-sel tubuh kita sebelum radikel bebas sempat bermutasi dengan DNA sel-sel menjadi sel kanser. Ia juga melindungi dan menjaga rahim dan ovari serta kitaran haid dan prostat.  
  • Memulih dan memberi tenaga segera untuk individu aktif - ia memberi tenaga segera untuk individu yang aktif, ibu menyusu, wanita bekerjaya yang sibuk dan mereka yang mempunyai gaya hidup yang lasak. Bukan saja memberi tenaga segera, ESP meningkatkan sistem imun sekaligus memulihkan kepenatan, mencegah migraine, insomnia dan gejala stres yang disebabkan kemurungan, kebimbangan, ketakutan, tekanan kerja dan sebagainya.  
  • Jawapan kepada masalah pigmentasi - hasil kajian para saintis telah membuktikan lecithin dalam soya dapat melancarkan peredaran darah, menyahtoksin bahan buangan sel dan lain-lain. Lecithin soya juga melambatkan proses rambut beruban, menyelesai masalah keguguran rambut dan keadaan rambut yang kusam, di samping mencegah masalah pigmentasi dan kulit berjeragat.  
  • Meningkatkan keupayaan memori - keupayaan memori seseorang menurun apabila usia bertambah. Kacang soya mengandungi isoflavin yang bertindak sebagai penerima atau perangsang estrogen dalam otak manusia, terutama dalam hippocampus iaitu kawasan penting untuk memori manusia.





Baca selanjutnya: 7 Testimoni Cantik dengan ESP & Testimoni Pengguna Set Jerawat Shaklee






Tiada ulasan: