Follow Us @bijak.sihat

11 Februari 2018

My Shaklee Effects Jaja

PROPA, AUTA ATAU FAKTA?

Kita dulu heran tak heran je bab makan dan jaga kesihatan ni, tak cukup sensitif. Adoi laa.. ðŸ˜…


Bila masuk komuniti group Cekeli, terkujat jugak sebenarnya why they bother about health so much? Kau kan jual suplemen je. Propa kah.. hihi

Fikir logik lah, ada ke company yang betul2 care pasal kesihatan pengguna dia? Banyak yang berorientasi keuntungan semata.. tapi nampaknya Shaklee lain konsepnya. Ye betul memanglah nak jana keuntungan kalau dah nama bisnes tu kan. Tapi, values yang dibawa oleh Shaklee sangat bernilai.

Tagline kempen dia pun kena sangat - Eat Healthy, Exercise Regularly and Suplement Wisely.

Lepas beberapa ketika terjebak dengan suplemen Shaklee ni barulah kita lebih percaya dan yakin. Shaklee memang banyak anjur aktiviti tentang health awareness, galakkan buat check up dan event-event lain yang bermanfaat. Panggil doc dan researchers sume untuk bagi health talk. Bagus kan?

Jadi bermula dari tu, kita jadi care pulak dengan apa yang kita makan, mula sikit-sikit ubah kebiasaan diri yang rasa kurang sihat tu. Ambil tau pasal symptoms penyakit dan really sedar betapa kesihatan diri tu sangatlah berharga. Tune sikit2 kebiasaan yang tak bagus.

Mentaliti manusia ni sebenarnya agak susah nak diubah. Sukar nak tune nilai pandang seseorang tu.. memang akan ambil masa.

Tapi, kita bersyukur dengan Shaklee Effects ni, at least kita lebih cakna pasal kesihatan sendiri. Walau maybe bukan 100% follow the rules, memang ada perubahan positif yang kita rasa.

No wonder Shaklee bertahan lebih 100 tahun di persada antarabangsa.. it's different! ðŸ˜‰

Tiada ulasan: