Follow Us @bijak.sihat

11 Februari 2018

Cabaran Jaja dengan Bisnes Shaklee

SETIAP PILIHAN ADA CABARANNYA - DARE TO FIGHT?

Sebelum bermula dengan Shaklee ni, saya dah ada buat bisnes hometuition. Jadi menjalankan 2 bisnes serentak membuatkan saya agak struggle sebenarnya untuk hang on dengan kedua-duanya.. Rasa macam pilih kasih 😅

Selalu tu tutor classes akan clash dengan kelas nutrisi atau telegram. Maklumlah kelas tutor dibuat bila orang lain tengah bersantai dan hari cuti. Sangat menyongsang waktu normal org bekerja hakiki 😂

Bisnes ni memang lain dari makan gaji. Awak takkan ada secure pay setiap bulan. Jadi setiap hari adalah struggles untuk bekerja secara max, supaya end of the month income pun masyuk.

Alhamdulillah hometuition saya dah agak stabil pun, cuma ada ketika akan menelan extra masa dan tenaga juga lah terutama waktu awal tahun dan minggu exams. Jadi mudahan lepas ni saya boleh fokus untuk build dan develop bisnes S ini setanding hometuition juga..

Planning kena betul, pengurusan masa pun kena bagus.

Mungkin saya perlu bekerja 2-3 kali ganda lebih kuat dari orang lain, sebab tu saya selalu ingatkan diri be patient dengan setiap tiny movements yang dah berjaya dibuat, jangan dibanding dengan kemajuan orang lain tapi should stay consistently 💕

Saya sentiasa sedar, jalan kejayaan setiap orang tidak sama. Nan hado copycats 😝

Yang pasti di sebalik setiap struggles tu, you need to prove yourself.. 😉

Its longgg long way to go.

Tiada ulasan: