Follow Us @bijak.sihat

18 Julai 2017

Set Detoks Shaklee


Detoks adalah proses penting badan yang harus berlaku setiap hari. Namun kadangkala tak setiap hari badan kita berjaya detoks dengan berkesan. Keberkesanan sistem detoks banyak bergantung kepada gaya hidup kita; senaman, cara makan, jenis aktiviti, pencemaran sekeliling dan tabiat hidup. Lama-kelamaan toksin boleh berkumpul dan menjadi banyak akibat proses detoks yang kurang efektif oleh organ kita akibat ia tidak mampu menampung toksin yang banyak itu.

Mari bantu organ detoks kita!

Bantu ia untuk melakukan tugas detoks dengan berkesan di samping bantuan Set Detoks Shaklee ;)


Organ Detoks dalam Badan Kita

Badan kita membuang toksin yakni bahan beracun hasil metabolisme badan atau bahan buangan yang tidak berguna dari badan. Berpeluh, membuang air kecil dan besar, bernafas adalah cara bagaimana bahan buangan dan toksin ini dekeluarkan oleh badan kita.


Organ-organ yang terlibat dalam melakukan detoks ialah:

  • Hati

Hati merupakan organ utama detoks. Ia juga mempunyai lebih 500 fungsi untuk tubuh kita.
  • Kulit

Kulit mengumuhkan bahan buangan melalui peluh yang dihasilkan oleh kelenjar peluh yang terdapat banyak pada kulit.
  • Peparu

Ia membebaskan gas karbon dioksida yang tidak berguna kepada tubuh dari aliran darah semasa kita menghembus nafas.
  • Ginjal / buah pinggang

Buah pinggang memproses air kencing di mana kandungan air kencing ialah air dan garam berlebihan serta bahan buangan bernitrogen.
  • Usus

Walaupun dalam bidang sains, usus tidak termasuk dalam organ perkumuhan (detoks) tetapi usus turut berperanan penting untuk menyingkirkan sisa makanan yang tidak tercerna dalam badan kita. Membuang air besar adalah cara di mana sisa makanan ini disingkirkan dari badan. 
Keberadaan sisa makanan yang tidak berguna dalam tempoh yang lama juga boleh menjadi toksik, maka ia harus disingkirkan secara konsisten setiap hari.

Set Detoks Shaklee


Set Detoks Shaklee mempunyai 5 komponen. Ia adalah seperti berikut:

1. HerbLax
Alfalfa iaitu salah satu komponen utama suplemen ini mampu bertindak membersihkan usus, darah dan hati. Daun senna pula merangsang tindakan permbersihan lembut pada bahagian usus dan perut kita serta mempercepat proses detoks. Selain itu, terdapat juga ramuan lain yang membantu melembutkan najis supaya memudahkan pergerakannya semasa membuang, mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, dan membantu dalam masalah sembelit serta kebung perut.
Bonus apabila mengambil HerbLax secara konsisten ialah ia dapat membantu mengempiskan perut! Selamat tinggal perut boroi :)

2. Alfalfa Complex
Herba Alfalfa kaya dengan nutrisi yang boleh bertindak membersihkan usus, darah dan hati. Ia beralkali tinggi dan membantu meneutralkan badan yang berasid, selain membantu menyingkirkan lemak dan kolesterol serta membantu merawat masalah ketidakhadaman. 
Badan yang berasid adalah tidak bagus kerana...

3. DTX Complex
Di dalam DTX Complex, terdapat suatu bahan istimewa yang dinamakan milk thistle. Ramuan ini mempunyai kebaikan tersendiri. 
Dalam satu kajian, milk thistle dapat menyokong keupayaan badan untuk membentuk protein yang diperlukan bagi pembentukan semula sel-sel hati. Ia juga dapat membersihkan hati daripada toksin (detoks).

4. Peppermint Ginger Plus
Ia membantu masalah pencernaan, mengatasi kembung perut, masalah gastrik dan angin. Pastinya perut lebih selesa.

5. Vivix
Antara kebaikan VIVIX untuk proses detoks ialah:
  • mengeluarkan dan membersih kotoran iaitu toksin yang beracun daripada badan.
  • melancarkan aliran darah ke organ-organ badan
  • memperbaiki dan dan memperbaharui sel
  • memiliki kandungan antioksida yang tinggi maka dapat mengurangkan risiko penyakit dan menyokong kesihatan seluruh badan.

Harga

Harga Set Detoks Shaklee ialah seperti berikut: 


Berita baiknya, dengan satu Set Detoks Shaklee RM 841.38, anda boleh berkongsi seramai 3 orang untuk menjayakan Program Detoks bersama-sama! Tentunya bajet anda menjadi lebih rendah dari yang asal ;) Anda juga pasti rasa lebih bersemangat untuk menamatkan program detoks anda pastinya, kan!

RM 841.38 / 3 orang = RM 280.46 sahaja. 

Wow!

Ada juga tawaran istimewa tau, lebih untung, jimat dan berbaloi! Boleh baca di sini jika berminat :)


Program Detoks Shaklee


Set Detoks Shaklee adalah pelan sokongan bagi kempen Program Detoks yang dianjurkan Shaklee. Program ini adalah selama 7 hari sahaja!


Namun bukanlah bermakna Program Detoks boleh berjaya dengan hanya mengambil Set Detoks Shaklee ini. Program Detoks mempunyai meal plan tersendiri dan dan memerlukan sedikit rombakan gaya hidup seperti bersenam, minum lebih banyak air, tidur dengan cukup, berhenti merokok dan pengawalan stres yang baik.

Anda mahu join Program Detoks yang super singkat ini? Jomlah! Pasti banyak kebaikannya demi kesihatan anda ;)


Kisah Mereka yang menjalani Program Detoks 7 Hari









Mahu Mencuba Set Detoks Shaklee?

Jika ingin mencuba Set Detoks Shaklee, boleh hubungi Jaja ya. Beserta setiap pembelian, anda akan menerima :
  •           Meal plan cadangan selama 7 hari
  •           Jadual makan suplemen
  •           Consultation Percuma


Sebarang pertanyaan mahupun pesanan, boleh hubungi Jaja seperti maklumat berikut:

Nama : Jaja @ Zaleha
ID Shaklee : 1227002
Email : zaleha.msaidin@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 011-36198300 / 019-572 8429

Jangan segan-segan ya!

Tiada ulasan: