Follow Us @bijak.sihat

15 Jun 2017

Keistimewaan NutriFeron Shaklee

Keistimewaan NutriFeron Shaklee
===========================


NutriFeron Shaklee adalah produk yang istimewa! Ia merupakan formula EKSKLUSIF dan telah dipatenkan oleh Shaklee, bermakna ia tidak akan didapati di mana-mana melainkan dari Shaklee sahaja!



Produk ini basically ialah booster interferon semulajadi pertama yang dicipta oleh Dr. Yasuhiko Kojima tau, selepas kajian selama 40 tahun lamanya! Haa, gambar uncle belakang Master Zainul (berbaju merah) tulah Dr. Kojima. Dalam trip Shaklee baru-baru ni ke Jepun, memang bertuah betul SID yang ke sana dapat berjumpa dan dinner dengan Dr. Kojima. Wah wahh diorang kan!

Master Zainul & Dr. Kojima (Trip Shaklee ke Jepun 2017)

Eh Jap, apa itu INTERFERON?

Interferon nie macam satu family protein yang dihasilkan dalam badan kita iaitu dalam sistem pertahanan (imun) badan semasa melawan virus, bakteria dan jangkitan. Contohnya macam sel darah putih, sel pembunuh kanser, fibroblast dan sel epithelial. Yes, badan kita hasilkan interferon sebagai respon kepada jangkitan dalam badan.

Dalam bidang perubatan, memang ada interferon yang disuntik ke badan pesakit sebagai terapi penyakit berkaitan hepatitis B, hepatitis C, sklerosis dan beberapa kanser.  Tujuannya supaya dapat empower natural interferon dalam badan pesakit tu, jadi sistem imun badan jadi lebih kuat dan kebal melawan penyakit.


Antara kebaikan NutriFeron ialah:
  •           Mengukuhkan sistem imun badan
  •           Membantu melawan kanser dan tumor
  •           Melindungi dari risiko influenza
  •           Melegakan tekanan dan kelesuan
  •           Melambatkan penuaan
  •           Mengurangkan jangkitan oleh pesakit Hepatitis B dan C
  •           Melegakan masalah kerana menopous
  •           Melegakan masalah ketika datang haid (PMS)

Bagi yang hendak travel tu, elok sangatlah bawa NutriFeron nie sebagai perlindungan tambahan ya. Yalah, negara orang nie kadangkala cuaca tak menentu dan sistem imun kita mungkin belum adapt. Lagi pula sebagai prevention juga dari wabak yang melanda sesuatu tempat yang kita pergi tu. Bukanlah meminta sakit kan tapi elok berjaga-jaga sebelum terkena ;)

Lagi tentang NutriFeron? Klik di sini.

Tiada ulasan: