Follow Us @bijak.sihat

14 Mei 2017

Alternatif Suplemen Shaklee untuk Membantu Pesakit Diabetis

Seperti artikel Jaja sebelum ini, mungkin anda sudah faham beberapa faktor yang menyumbang kepada masalah diabetes.

Antara faktor-faktor tersebut, ada yang tidak dapat diubah seperti pertambahan usia dan keturunan. Walau bagaimanapun, ada yang dapat kita ubah dan minimakan, iaitu:
  • menukar kepada gaya hidup yang lebih aktif dan bersenam
  • menjaga pemakanan, elak terlalu banyak karbohidrat dan snek manis
  • berusaha untuk kurus supaya tidak obes yang lebih berisiko mendapat diabetes
  • banyak memakan sayuran dan makanan tinggi serat
dan lain-lain lagi.

Ya, ia bermula dengan diri kita sendiri!

Kali ini, Jaja kongsikan 4 jenis suplemen Shaklee yang dapat membantu pesakit kencing manis @ diabetes mengawal penyakit ini. 

Sudah pasti, usaha memakan suplemen adalah termasuk dalam kategori menjaga pemakanan dan mencukupkan keperluan badan supaya sel dapat berfungsi dengan baik dan hormon insulin lebih sensitif untuk bertindak menukar gula dalam darah kepada tenaga, insyaAllah mudah-mudahan.


4 Suplemen Shaklee


1) GLA Complex
  • GLA Complex adalah asid lemak Omega-6 yang sebenarnya sangat diperlukan oleh tubuh kita melalui pemakanan untuk menyempurnakan tugasnya.
  • Ia dapat memperbaiki sensasi, reflex dan kekuatan dalam pesakit diabetis.
  • Ia mampu menghalang komplikasi akibat diabetis dan membantu dalam peredaran darah. Ia menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, memperbaiki tekanan darah tinggi serta mencegah masalah jantung.
  • Berkesan untuk menghilangkan kebas-kebas dan kesakitan akibat kerosakan saraf kerana diabetis


2) Alfalfa Complex
  • Tumbuhan rumput Alfalfa amat kaya dengan serat. Serat membantu menyingkirkan lemak dan kolesterol. Serat juga membantu supaya pesakit diabetis berasa kenyang dan tidak selalu craving terutama snek yang manis.


3) Vivix
  • Bertindak mencegah penghasilan protein AGE (terhasil daripada tindakbalas  gula dan protein ) berlebihan yang menyebabkan atherosclerotic dan sel mati.
  • Sangat disarankan untuk pesakit diabetes untuk me-normalkan hormon dan isyarat saraf dalam badan.

4) Vitalea
  • Vitalea adalah multi-vitamin dan multi-mineral, ia mengandungi mineral kromium yang penting kepada pesakit diabetis Jenis II. Apabila kekurangan kromium, penukaran gula dalam darah menjadi tenaga tidak efektif. Bekalan kromium yang mencukupi mudahan dapat meningkatkan semula tindakan insulin tersebut.
Jaja doakan semoga semua penghidap kencing manis atau diabetes ini akan menjadi lebih sihat dari hari ke hari ya hendaknya. Ikhtiar ikhtiar juga ya, DOA dan UBAT DOKTOR jangan dilupakan ;)



Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan sebahagian atau semua jenis suplemen seperti di atas boleh beli direct ya. Tekan button di bawah, dan jangan lupa hubungi Jaja untuk konsultasi suplemen okey!





Sebarang pertanyaan bolehlah hubungi Jaja di maklumat berikut:-

Nama : Jaja @ Zaleha
ID Shaklee : 1227002
Email : zaleha.msaidin@gmail.com
Whatssapp/Phone/Telegram : 011-36198300


Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

2 ulasan:

Ainul berkata...

memang terbaik makan vitamin shaklee nih,

Jaja berkata...

Betul tu Ainul. Terbaik bukan sebab apa tapi sebab kualiti vitaminnya yang dah diuji secara klinikal. Ainul pengguna Shaklee juga ke? ;)